Miten asiakkaasi kokee palvelusi?

Kysymys, johon harva kykenee vastaamaan. Samalla asia, joka jokaisen yrityksen tulisi tietää ja tulisi myös haluta tietää. Mikäli asiakkaan kokemus ei ole tiedossasi, millä keinoilla ohjaat yritystäsi ja palveluitasi oikeaan suuntaan?

Mitä varten asiakas verkkosivuillesi on tullut vierailemaan? Saavuttaako hän siellä sen tavoitteen, jota varten sivustolle ylipäänsä tuli käymään? Seuraatko suoriutumistasi tällä hetkellä esim. analytiikasta tai muista mittareista? Kysytkö asiakkailta suoraan palautetta heidän kokemastaan palvelusta verkkoympäristöissä? Usein mielletään palvelu vain fyysiseksi, mutta tulisi muistaa että yhtä lailla palvelua on digitaalisesti tarjottu palvelu. Oli se sitten verkko-ostaminen, asiakaspalvelu tai tiedon jakaminen. Verkossa asiakkaan on vielä helpompi äänestää jaloillaan ja siirtyä sellaisen palveluntarjoajan pariin, jonka verkkosivuilla tavoitteen saavuttaminen toteutuu toivotulla tavalla.

Jos et siis tiedä miten suoriudut, kysy sitä asiakkailtasi. Keinoja on monia kyselylomakkeista verkkosivuilla näytettäviin lisäosiin. Muista myös arvioinnit, niitä keräämällä ja niitä sivustollasi esittelemällä tarjoat uusille asiakkaille lisäarvoa ja tukea ostopäätöksen tekoon.